CAIS Bakery - software pre pekárov
CAIS-Bakery - je úplne nový, prepracovaný a výrazne zdokonalený program, ktorý využíva všetky dobré a oceňované
vlastnosti pôvodného programu TAVIP. Zachované sú všetky predchádzajúce postupy práce a výstupné zostavy. Tlač dodacích
listov a faktúr na ihličkových tlačiarňach je rovnaká ako v TAVIP-e.
Pre prácu s novým CAIS-Bakery stačí len minimálne zaškolenie obsluhy. Navyše ponúka výrazne väčšie možnosti s využitím
všetkých výhod, ktoré prostredie Windows prináša. Bonusom je zvýšenie rýchlosti a spoľahlivosti spracovania a plná sieťová
verzia. Pripravujeme možnosť stiahnuť si jeho pravidelné aktualizácie zo zabezpečených stránok z internetu.
Súbor programov CAIS-Bakery je programový balík, ktorý zachytáva celú oblasť potravinárskej výroby - od príjmu surovín cez
normy výrobkov, objednávky, výrobné príkazy, expedíciu, dodacie listy, fakturáciu až po prevod do účtovníctva.
Bakery podporuje prevody/export údajov okrem nášho CAIS€ tiež do niektorých bežne používaných ekonomických informačných systémov (MRP, Pohoda, Omega, ...).
Produkčný systém Bakery obsahuje prevodový programový modul z programu pre pekárne Comtex, takže do Bakery máme možnosť priameho importu údajov.
Znamená to okamžitý nábeh pri prechode z Comtexu do Bakery, bez straty času a údajov.
-
Odbyt
linky rozvozu, objednávka sa rovná dodací list, internetové objednávky a faktúry, fakturácia za zvolené obdobie
(denná, týždenná, dekádna, za linku), zberné faktúry (spoločná faktúra za viac odberateľských miest),
hlásenia expedícii, špeciálne požiadavky obchodných reťazcov, EDI komunikácia,
rôzne druhy cenníkov, evidencia výrobkov vo vlastných predajniach, veľa výkazov o odbyte za celú
dobu používania programu
-
Výroba
krátkodobý výrobný cyklus, časové rozdelenie objednávok podľa nakládky linky, výrobné príkazy (VP)
na prípravu cesta, VP na jednotlivé druhy výrobkov, žiadanky na výdaj surovín podľa smeny a skupiny
výrobkov, dopredné a spätné normovania spotreby surovín, dvojstupňové normovania na úroveň
polotovarov a surovín, materiálové kalkulácie výrobkov, porovnávanie skutočnej a normovanej
spotreby surovín
-
MTZ
skladová cena metódou aritmetického váženého priemeru, sledovanie šarže surovín použitých na výrobu,
príjem a výdaj bez obmedzenia počas uzávierok a inventarizácií skladov (pekárska výroba je v postate
nepretržitý proces), sledovanie výrobnej a nevýrobnej spotreby
Programy sú rozdelené na viac častí. Každá časť spracováva ucelenú oblasť (pracovisko) výroby alebo odbytu.
Vždy obsahuje základnú verziu, ktorá má základné činnosti daného pracoviska a doplnkové voliteľné moduly.
Voliteľné moduly sa inštalujú podľa potrieb a požiadaviek užívateľa.
Produkčný systém Bakery je neustále vylepšovaný a aktualizovaný na legislatívne zmeny.
Rámcový popis pracovísk
1. SKLAD SUROVÍN - klasická MTZ s oceňovaním zásob skladovou cenou. Obsahuje príjem a výdaj surovín, materiálové a skladové
karty, storno doklady, inventúra, obrat surovín za obdobie a podľa pohybov, účtovná uzávierka skladu, prepojenie na výrobu. Sleduje
šarže vydávaných surovín, Máte prehľad o cenách a dodaných množstvách od každého dodávateľa. Dobrá evidencia o zásobách a spotrebe
surovín má priamy dopad na konečný zisk z podnikania. Hlavne teraz, keď ceny surovín tvoria väčšiu časť nákladov na výrobu.
2. VÝROBA - programový modul, ktorý má dvoch dobrých spolupracovníkov – sklad a odbyt. Z odbytu preberá objednávky a podľa času
nakládky liniek objednávky rozdelí do výroby pre jednotlivé smeny. Príprava výrobných príkazov pre smenu a skupinu výrobkov, výpočet
žiadanky na výdaj surovín podľa receptúr výrobkov. Skontroluje stav zásob na plánovanú výrobu a vytlačí objednávku na chýbajúce
suroviny. Obsahuje tlač výrobných príkazov na prípravu cesta, typov výrobkov a žiadaniek. Možnosť zadania výrobného príkazu len ako
doobjednávky výroby. Výpis výroby za zadané obdobie podľa druhov výrobkov v merných jednotkách, kilogramoch a celkovej sumy v € podľa
výrobných, resp. fakturačných cien. Porovná skutočnú spotrebu v sklade s normovanou spotrebou. Na základe skladových cien surovín
vykalkuluje materiálové náklady na výrobky...
Nie je toho dosť na odbúranie ručných výpočtov vo výrobe?
3. ODBYT - pre užívateľov s viac ako stovkou odberných miest odporúčame odbyt rozdeliť na pracoviská objednávok a fakturácie.
Na základe našich skúseností dokáže jeden zamestnanec v rozumnom čase nahrať okolo 100 objednávok, čo predstavuje 4 až 5 liniek rozvozu.
- Objednávky - tvorba liniek rozvozu, stále týždenné objednávky, nahrávanie a tlač dodacích listov (DL), sumarizácia
výrobkov do dennej expedície, tlač liniek rozvozu, sumáru liniek a nakládkových listov linky. Presun objednávok do výroby a sumáru
liniek do skladu hotových výrobkov v expedícii. Oprava DL, evidencia vrátených výrobkov a prepraviek. Obsadenie vodičov na linkách.
Tlač mesačného výkazu za rozvoz podľa linky, alebo vodiča. Možnosť výberu zo 16 typov dodacích listov a 3 typov liniek.
Odbyt ponúka možnosť prepojenia na internetovú databázu - čo umožňuje odberateľom vytvárť objednávky a tieto sa priamo načítavajú
v odbyte produkčného systému Bakery.
Pozn. V programe je len jeden súbor pre vstup údajov. Počas nahrávania a opráv sa považuje za objednávky a po vytlačení za dodacie
listy. Tento systém práce vyhovuje pre krátkodobý výrobný cyklus bez zbytočných prepisov objednávok na dodacie listy.
4. FAKTURÁCIA - výstupy (faktúry - FA) a zasielanie je možné rozdeliť podľa spôsobu odosielania (priama tlač pre odosielanie poštou,
odosielanie dokladov prostredníctvom EDI komunikácie, odosielanie FA do internetovej databázy, alebo priame odosielanie FA mailom v PDF formáte).
Pre vybraný typ zasielania FA je možné každému odberateľovi vybrať spôsob zasielania dokladov, vrátane zápisu mailovej adresy pre odosielanie.
Fakturácia obsahuje oblasti:
- zoznamy - nahrávanie a opravy zoznamov výrobkov, odberateľov, hospodárskych stredísk, cenníkov výrobkov, poskytnutých zliav a
akciových cien. Základné údaje o firme, registrácia a evidenčné číslo potravinárskej výrobne. Distribúcia zoznamov na stanice objednávok.
- dodacie listy - načítanie zo staníc objednávok, kontrola úplnosti údajov na DL, kontrola na cenníky výrobkov, prehľady o nefakturovaných
čiastkach, dekádne výpisy, expedícia podľa hospodárskych stredísk, sumárny výpis za zadané obdobie o dodaných a vrátených výrobkoch podľa
odberateľov v Eurách. Realizácia výroby podľa hospodárskych stredísk
- účtovné doklady – vystavovanie, súpis a tlač
- faktúry – daňové doklady za zvolené obdobie (denne, týždenne, dekádne, mesačne), alebo konkrétny dodací list s možnosťou úhrady cez
účet alebo v hotovosti. Možnosť výberu z dvoch typov faktúr, spôsobu výpočtu zľavy, číslovania dokladov a rôzne kritéria pre výpis faktúr.
- zaťaženky – presun výrobkov do vlastných predajní v nákupnej a predajnej cene z hľadiska predajne
- bezodplatné prevody – len daňový doklad za výrobky vo vlastnej spotrebe (závodná jedáleň, vzorky), alebo sponzorstvo
- príjmový doklad – platba v hotovosti cez registračnú pokladňu
5. ŠTATISTIKA - je určený na sledovanie a vyhodnocovanie údajov, ktoré sú uložené v počítači za celú dobu používania produkčného
systému Bakery. Tieto údaje sa načítavajú priamo z archívu a spätne za ľubovoľný rok. Štatistika poskytuje prehľad o raste odbytu v merných
jednotkách, v Eurách, resp. kilogramoch celkom, alebo za konkrétny výrobok. Umožní sledovať pomer reklamovaných výrobkov k dodaným.
Obsahuje tiež možnosť vystavovať opravné faktúry (predtým dobropisy) ako zľavy na fakturáciu za zadané obdobie.